Genindvielse af Langesø Skovkapel

Søndag den 9. juni 2024 blev Langesø Skovkapel genindviet efter en tiltrængt renovering.

Et festligt arrangement med en spændende og aktuel gudstjeneste, som blev forestået af Biskop Mads Davidsen, Provst Keld Balmer Hansen og vores egen sognepræst Hans Sørensen.
Biskop Mads Davidsen holdt en meget nutidig og aktuel prædiken og ønskede sognet tillykke med det flotte resultat.

Kapellet var fyldt til bristepunktet af lokale borger med Line Højlund ved orglet og Leyla-Peker Nielsen på tværfløjte. Efterfølgende var menighedsrådet vært ved et traktement i køreladen. Her bød formand for menighedsrådet Morten Aarup Christensen velkommen og takkede for indsatsen. Biskop Mads Davidsen og Provst Keld Balmer Hansen holdt også tale og roste resultatet og den store frivillige indsats med kirkeværge Vagn Andersen i spidsen og de udtrykte deres store begejstring for Skovkapellets placeringen i disse fantastiske naturomgivelser som rammen om kirkelige handlinger.

Se programmet som pdf her

Genindvielse af Langesø Skovkapel